fbpx

Marknadsföring i annorlunda tider

Är företaget redo att möta marknaden efter covid-19?

Merparten av alla tillställningar som t.ex. mässor, utställningar, kund- och leverantörsmöten ställs in och det är mycket som ska avhandlas efter pandemin. Finns allt material till montern redo inför mässan, är webbplatsen uppdaterad med senaste info och hur står det till med den där företagsfilmen som skulle produceras innan allt det här hände?

Om orderingången minskar och medarbetarna permitteras kan det vara en god idé att ta tag i dessa saker. Förbereda allt mässmaterial och sätta den nya grafiska profilen eller varför inte skissa på en ny webbplats om behovet finns?

Se till att första veckorna efter krisen inte kommer att handla om panikåtgärder och stressade beslut i förut så viktiga frågor.

Var redo för en hektisk period när vi åter är på fötter igen. Se till att ligga steget före era kollegor i branschen som kanske inte har samma framförhållning som ert företag har.

Har ni en permitterad säljkår så kan det vara klokt att komma överens om när dessa ska återgå till arbetet för att kontor/lager/marknadsgrupp ska ha något att göra när de är tillbaka igen.


← Tillbaka