fbpx

Marknadsföring i annorlunda tider

I tider som dessa är inte alltid marknadsföring en prioriterad post och det är fullt förståeligt när hälsa och välbefinnande har högsta prioritet. Trots att det känns hopplöst när krispaket avhandlats, permitteringar utfärdats och budgetsnarorna dragits åt får vi inte glömma att det kommer en tid efter, när krisläget är under kontroll och vardagen börjar återgå till sin forna glans.

Vad händer sen?

När väl läget normaliserats oavsett om det händer om 1 år, 6 månader eller rentav redan efter sommaren behöver man ha en plan. Vi tänkte kika på ett par frågor som vi anser att man som företag bör se över och inkludera i sin marknadsstrategi.

Skaffa dig ett försprång
Hur kommer företagets varumärke påverkas under tiden?
Är företaget redo att möta marknaden efter covid-19?
Vad kan vi göra i förebyggande syfte under tiden?
Vad är mest kostnadseffektivt i tider som dessa?